Kalendář akcí

po út st čt so ne
1
2
5
11
15
16
22
23
29
30
Žáci Rodiče Učitelé Ostatní

Blížící se akce

Žádné nadcházející události k zobrazení!

Ze školní fotogalerie

praha4ab_48

mesto ltm

MAP Ltm

FRAUS - partnerská škola

c-park

Manuál online učebnice Aj (Oxford)

Manuál pro rodiče:
1. Klikněte na živý odkaz ONLINE MATERIÁLY KE STAŽENÍ ZDARMA
2. zelený odkaz For Parents-pro rodiče (dětem, co už zvládají základní fráze z angličtiny můžete nechat samostatně či pod Vaším dozorem For Learners - viz manuál pro studenty níže)
3. opět zeleně Oxford Parents
4. Vyberte požadovanou učebnici-viz ikony v Student’s Sites:
    1. třídy Happy House level 1 (žluté)
    2.-3.třídy Happy House level 2 (žluté v odkazu, pak červená úroveň 2)
    4.třídy Happy Street 1 (modré)
    5.-9.třídy Project 1-4, dle úrovně skupiny
    6.-7.tř matematici Englush Plus (zatím chybí v nabídce, ale slíbili průběžně doplňovat)
nebo vybrané položky pro další procvičování angličtiny v sekci Welcome to Oxford Parents např písničky, říkanky, poslechy, aktivity pro výrobu různých věcí nejčastěji z papíru atd. vše dle věku dětí (age 6-10 znamená pro věkovou kategorii 6-10 let dítěte)
5. Vyberte kategorii např. u učebnice Happy House v nabídce GAMES-hry dle jednotlivých lekcí, PICTURE DICTIONARY-obrázkový slovníček, SONGS-písničky, STORIES-příběhy z učebnice, DOWNLOADABLES-materiály k vyrábění a použití např. záložka do knížky, masky...
u učebnic Project 1-4 dle ročníku a úrovně jazyka jsou v nabídce vydání novější než používáme na naší škole, proto vypadají trošku jinak - shodují se ale v probraném učivu(gramatice), tedy je lze použít při domácím procvičování např. Project 1 - možnost výběru kategorie PICTURE DICTIONARY-obrázkový slovník, PHRASE BUILDER-fráze používané v anglickém jazyce, TESTS-testy, PHONETIC SYMBOLS- znaky používané ve výslovnosti, UNIT 1-6-lekce dle učebnice s podkategoriemi GRAMMAR-gramatické jevy probírané v dané lekci, PRONUNCIATION-výslovnost, LISTENING+AUDIO-poslechy k jednotlivým cvičením, TESTS-testy, VOCABULARY-slovní zásoba z lekce
 
Manuál pro studenty:
1. Klikněte na živý odkaz ONLINE MATERIÁLY KE STAŽENÍ ZDARMA
2. zelený odkaz For Learners-pro studenty
3. znovu zelený odkaz Find the Student´s Site for your English Language coursebook...
4. Young Learners - 1. třídy Happy House level 1 (žluté)
    2.-3.třídy Happy House level 2 (žluté v odkazu, pak červená úroveň 2)
    4.tř Happy Street 1
    Teenage Learners - 5.-9.tř Project 1-4 dle úrovně skupiny
    6.-7.tř. English Plus 1
Vyberte požadovanou učebnici dle rozpisu výše
5. Vyberte kategorii např. u učebnice Happy House v nabídce GAMES-hry dle jednotlivých lekcí, PICTURE DICTIONARY-obrázkový slovníček, SONGS-písničky, STORIES-příběhy z učebnice, DOWNLOADABLES-materiály k vyrábění a použití např. záložka do knížky, masky...
u učebnic Project 1-4 dle ročníku a úrovně jazyka jsou v nabídce vydání novější než používáme na naší škole, proto vypadají trošku jinak - shodují se ale v probraném učivu(gramatice), tedy je lze použít při domácím procvičování např. Project 1 - možnost výběru kategorie PICTURE DICTIONARY-obrázkový slovník, PHRASE BUILDER-fráze používané v anglickém jazyce, TESTS-testy, PHONETIC SYMBOLS- znaky používané ve výslovnosti, UNIT 1-6-lekce dle učebnice s podkategoriemi GRAMMAR-gramatické jevy probírané v dané lekci, PRONUNCIATION-výslovnost, LISTENING+AUDIO-poslechy k jednotlivým cvičením, TESTS-testy, VOCABULARY-slovní zásoba z lekce

PSPP

Vážení rodiče,
na níže uvedených webových stránkách je možné procvičovat v době uzavření školy specifické poruchy učení.
Na těchto webových stránkách věnovaných reedukaci a prevenci specifických poruch učení se nacházejí materiály, které se těmto poruchám věnují.
http://naprava.spu.sweb.cz/
http://www.kaminet.cz/
NOVÉ - pracovní listy na rozvoj zrakového vnímání jsou zde
NOVÉ 2 - pracovní listy na rozvoj zrakového rozlišování podobných písmen jsou zde
NOVÉ 3 - pracovní listy na čtení s porozuměním jsou zdezde
NOVÉ 4 - pracovní listy na práci s textem jsou zde

9.B

!!! Od pondělí 30.3. spouštíme vzdálenou výuku přes ŠKOLA V PYŽAMU. Veškeré úkoly, zprávy, online výuka budou probíhat tam (ne zde na webových stránkách školy). Aby se mohl žák/rodič připojit, pošlete e-mailovou adresu žáka/rodiče třídnímu učiteli. Následně obdržíte odkaz do třídy. !!!
Dějepis:
2. světová válka (učebnice, str. 52-87)
NOVÉ - přehled učiva do 30. dubna (prezentace) je zde

Anglický jazyk (sk. MAT - Funk):
Slovíčka U7 AB - nastudujte
Prac. Sešit: 50/1, 2, 3
51/4
52/ 1, 2, 3
53/ 4
Vyjděte z gramatiky, kt. jsme probrali spolu ve škole – viz poznámky v sešitě
Studujte na přijímačky, využijte volna 
Zdraví,
HF
NOVÉ - Protože se neuvidíme ještě tento a zřejmě i další týden, posílám vám další sérii úkolů – do 3.4.
1) Přiberte si ještě další sekci slovíček AB+C, naučte
2) Prac. Sešit – pokuste se vyplnit ještě sekci C do str.55 včetně. Co nebudete vědět, vynechte. Společně to pak projdeme. Gramatika je vysvětlená také vzadu v prac.seš., před slovíčkama. Vyjděte z gram., co jsme si říkali ve škole.
3) Napište anglicky 10 vět o tom, co BYSTE v této mimořádné době MĚLI a NEMĚLI dělat. Jak se správně chovat. Pošlete mi vypracované do pátku 27.3. 24:00h na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Dostanete za to známku, takže to nehoďte do překladače, vymyslete sami.
Učte se na přijímačky, anglličtinu spolu pak rychle doženeme. Pokud máte nějaké dotazy, připomínky, reklamace, napište mi. Na filmy koukejte v angličtině. Jakmile si na to zvyknete, bude vám český dabing připadat.. weird 
HF

VkO (Pil):
- spustit si online učebnici (30 dní zdarma bez instalace prostřednictvím webového prohlížeče) ... www.ucebnice-online.cz
- nastudovat str. 48-49, Struktura NH (odpovídá tištěné učebnici), příjemné jsou odkazy na liště, pročtěte si, připomínají související učivo z jiných předmětů, pomocí kontrolních otázek si ověřím, zda jste si přečetli
- zkuste si testíky (ikona IC na liště) Výrobní a nevýrobní odvětví
- udělejte si výpisky do sešitu/ lišta: Vývoj ekonomiky v ČR po roce 1989, zaměřte se na pojmy privatizace, restituce, liberalizace, globalizace
- test Pan Hanák, paní docentka Horáková
- tajenka Odvětví a sektory,
- test Struktura NH
------------------------------
- nastudovat str. 50 – 51, Ukazatelé NH
lišta: Hospodářská úroveň států, vypiš do sešitu, co to je HDP/ jak dělíme státy podle hospodářské úrovně (vyjádřené hodnotou HDP)
- vypiš z učebnice, co je šedá ekonomika, co je důvodem jejího růstu (pomůže lišta)
- vypiš co je černá ekonomika
- pochopení si ověř testem Šedá a černá ekonomika
- test Do HDP které země se výrobek započítá?
- vypiš z učebnice, co je to HNP
- zapiš si: Nezaměstnanost je stav, kdy dochází k nerovnováze na trhu práce, poptávka po pracovních místech je vyšší než nabídka práce.
- vypiš z učebnice typy nezaměstnanosti
- zkus si test Nezaměstnanost
- vypiš, co je míra nezaměstnanosti
- test Míra nezaměstnanosti
Mějte se hezky a odolejte nákaze!!! S online učebnicí je učení zábava
NOVÉ - 23.3. – 27.3. 2020:
- spustit si online učebnici ...návod je zde
- dočíst si kapitolu Ukazatelé NH (str. 52 - 53)
- udělat si výpisky: inflace, obchodní bilance
- mrkněte na lištu vpravo: Mezinárodní obchod, Hyperinflace Německa, Dumping,
Zajímavost pro ekonomy 5 + 6 (deflace)
- vypiš si, co znamenají podtržené výrazy
- zkus si testy IC (HDP, nezaměstnanost, inflace/ Mezinárodní obchod/ Vývoz a dovoz/ Ukazatelé národního hospodářství)

NJ 1 (Wogurková):
Opakuj slovní zásobu 1.-5.lekce
UČ 23/4 doplň osobní zájmeno ve 3. pádě a opiš do ŠS
UČ 24/8c – doplň vystupňované přídavné jméno a opiš do ŠS
Tvoř věty se slovy z UČ 35/3 do ŠS
UČ 42/1c – doplň zvratné zájmeno a opiš do ŠS
UČ 47/12b doplň způsobové sloveso ve správném tvaru a vytvoř rozkaz do ŠS (Př. Man muss anderen zuhören. Hör anderen zu!)
Opiš slovíčka 6.lekce z PS str.55 do slovníčku a nauč se je
Opakuj gramatiku z UČ str. 12, 20, 28, 40, 48

Přírodopis (Schu):
Datum   Téma   Učebnice str.   Dohledat na netu a dopsat
11.3-13.3.2020   Vznik a vývoj života,prekambrium, prvohory   Str.51-54   Prohlédnout obrázky,
16.3.-20.3.2020   Druhohory, třetihory   Str.55-58   Prohlédnout obrázky
23.3.-27.3.2020   čtvrtohory   Str. 58-59   Prohlédnout obrázky
+ referáty – odevzdávají po návratu do školy neprodleně (viz seznam žáků a rozdělení ve třídě)

Chemie (Schu):
Datum   Téma   Učebnice str.   Dohledat na netu a dopsat
11.3-13.3.2020   Biochemie - Cukry   Str.62-63 + fotosyntéza
16.3.-20.3.2020   Tuky   Str. 64-65
23.3.-27.3.2020   Bílkoviny   Str. 66-67

Fyzika (Kodešová):
OPAKOVÁNÍ
Ve dnech 9.3. – 20.3. žáci opakují učivo o vedení elektrického proudu v látkách.
NOVÉ
Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Učebnice 60 - 70
Mgr. Hana Kodešová

Zeměpis (Balcarová):
9.roč. učebnice Stupeň rozvoje států světa str.72 - 73
Mezinárodní politické organizace str.74 - 75
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace8.php
1) opakovat na politické mapě světa jednotné státy, složené, monarchie, závislá území.
2) udělat prezentaci ( všichni) : Mezinárodní politické organizace a seskupení
NOVÉ - do 7.4.
Žáci, kteří nemají možnost internetu: 9.roč. Pracovní sešit další 2 listy.
Zeměpis pro všechny : jak si nejlépe učivo zapamatovat https://www.youtube.com/watch?v=2_NRMf_tJNY
9.roč. Svět Co znát ze zeměpisu pokud se hlásíte na gymnázium
http://data.2zsnapajedla.cz/testy/vstupnitest/gymplvstupni.htm
YOU TUBE Byla jednou jedna planeta (k našemu učivu) 01,02,03,04 dobrovolně
Srdečné pozdravy Vám všem milí žáci, ať všechno zvládnete bez stresu a dobré náladě. VB

Český jazyk (Peterková):
- průběžně si zpracovávat testy z č.j. z příručky Didaktis 2020
- online testy viz prijimacky.cermat.cz (Testová zadání k procvičování)
- v případě nejasností, či potřeby dovysvětlit jev, zapsat si a konzultovat po
návratu do školy
Mluvnice- pracovní sešit – str. 42, cv. 2 a 3
- str. 43, cv.1 - nadepsat druh vedl. věty nad příslušnou vedl. větu
- str. 48, cv. 2
- str. 52 – 55 – opakování pravopisu
Literatura – naučit se báseň Tulipán (J.Suchý) , využít čas ke čtení domácí četby- Malý princ
Sloh – napište do slohového sešitu proslov ( poučení je v učebnici na str.136), na téma významných
narozenin některého z prarodičů (babičky, dědečka)

Aj konverzace (Nik): jazyk+mat
Students are reviewing a movie or TV show that they have seen recently and write a short review about it. The review to include who was in it, what was about and why they liked it
Příloha je zde
Matematika (Štulcová):
děvčata a chlapci, budete si opakovat a řešit úlohy v Bělounovi a v Testech. Vyznačte si vždy, co vám nešlo. Jakmile se vrátíte do školy, tak příklady, které vám nešly, projdeme společně.
Jednak tady na tomto odkazu se dostanete na stránku Cermatu, kde jsou všechny testy z matematiky. Máte tam i řešení, tak pokud jste si je ještě nezkusili, máte poslední týdny...
https://prijimacky.cermat.cz/menu/testova-zadani-k-procvicovani/ctyrlete-obory-matematika
A dále:
1) prostudujte si nejdříve v Bělounovi str. 105/ Příklad 1. Je to opakování slovních úloha rovnice. Potom vypočítejte 106/1 - 4
2) Až budete mít hotovo, vezměte si pracovní sešit s testy a vrhněte se na strany 21 - 25, což je opakování slovních úloh.

3) Testy 28 - 29
4) Propočítejte si rovnice v Testech na str. 19 - 20, 28 - 29
5) Práce s daty Testy str. 30 - 31
6) Geometrie Testy 38
7) Samozřejmě, kdo z vás dělá přijímačky, klidně si dopočítejte i zbytek testů, nečekejte na mé pokyny.
Budete-li něco potřebovat, napište mi přes fb, Instagram nebo i na adresu, co je na stránkách školy. RŠ
NOVÉ -
Vyhledala jsem vám videa na slovní úlohy s rovnicemi, abyste si je zopakovali.
Nejdřív jednoduchou slovní úlohu a krátké video
A teď trochu zábavy s videem, kde student Tomáš Chadaba vysvětluje slovní úlohy řešené rovnicemi. Je to pro vás opakování, ale doporučuju vám se na video podívat. Navíc Tomáš řeší z fleku úlohy podobné těm, co můžete potkat u přijímaček.
Nezapomeňte si dole pod videem rozkliknout informace k videu, najdete tam odkaz na slovní úlohy, které Tomáš řešil.

 Aj 1 (Štulcová):
1) Dodělejte si všechna cvičení v pracovním sešitě až do str. 25 - ta cvičení, co vám chybí.
2) Naučte se slovíčka z prac. sešitu str. 75 vpravo z kapitoly 3B - Sweet Sue has tha last laugh
3) Přečtěte si a přeložte v učebnici komiks str. 34
NOVÉ -
Na stránkách nakladatelství Oxford University Press, odkud máme učebnici, jsem pro vás vybrala online testy na past simple a present perfect. Zkuste si je vyplnit třeba víckrát, dokud nebudete mít vše dobře.
NOVÉ 2 -
Holky a kluci, něco na odreagování. Abyste neměli ponorku, když musíte čekat doma.
Písnička Yellow submarine je dobře praštěná a vždy ji používám se žáky pro výuku minulého času. Tady máte na youtube video s textem. Malá ponorčička vám tam ukazuje, které slovo se právě zpívá. Vyhledejte si slova, která neznáte ve slovníku nebo vygůglete. To umíte. ;-)
A až budete píseň umět, tady je originální verze z filmu. Film je animovaný a parádně střelený. Uvidíte. :-)
Film jsem online celý nenašla, ale tady se aspoň můžete podívat na původní trailer. A třeba si film najdete někde sami.
Ještě vám připravím další písničky k výuce, jen musím si promyslet které. Pak si je ve škole všechny zazpíváme. Tak ať je umíte. :-)
TV -
 

9.A

!!! Od pondělí 30.3. spouštíme vzdálenou výuku přes ŠKOLA V PYŽAMU. Veškeré úkoly, zprávy, online výuka budou probíhat tam (ne zde na webových stránkách školy). Aby se mohl žák/rodič připojit, pošlete e-mailovou adresu žáka/rodiče třídnímu učiteli. Následně obdržíte odkaz do třídy. !!!
Český jazyk (Dycka): učivo do 31. března
- opakování pravopisu: učebnice, str. 92/2, 3, 5, 6; str. 93/7, 8, 9; str. 94/10, 11, 13, 14; str. 96/2, 3; str. 98/2, 3 - vše písemně do sešitu!
- pracovní sešit: str. 52-55
- literatura - zopakovat si literární pojmy

Dějepis:
2. světová válka (učebnice, str. 52-87)
NOVÉ - přehled učiva do 30. dubna (prezentace) je zde

Anglický jazyk 1 (Funk):
Slovíčka 6AB – si projděte, většinu znáte, doučte
Učebnice 68-69 si pročtěte (snadné)
Prac. Sešit str. 54, 55, 56 – pokuste se vyplnit (should – měl bys/ shouldn´t neměl bys)
(must – muset) – gramatika je i vzadu v prac.seš.před slov.
Vy, kdo jste ještě neprezentovali HERO project, dopřipravte si to, očekávám luxusní výkon. Ti, co to mají již za sebou, to měli super!
Využijte volna hlavně k přípravě na přijímačky, ať se vám to pak podaří!
Zdraví,
HF

Anglický jazyk 2 (Funk):
Slovíčka U7 AB - nastudujte
Prac. Sešit: 50/1, 2, 3
51/4
52/ 1, 2, 3
53/ 4
Vyjděte z gramatiky, kt. Jsme probrali spolu ve škole – viz poznámky v sešitě
Studujte na přijímačky, využijte volna
Zdraví,
HF
NOVÉ - Protože se neuvidíme ještě tento a zřejmě i další týden, posílám vám další sérii úkolů – do 3.4.
1) Přiberte si ještě další sekci slovíček AB+C, naučte
2) Prac. Sešit – pokuste se vyplnit ještě sekci C do str.55. Co nebudete vědět, vynechte. Společně to pak projdeme. Gramatika je vysvětlená také vzadu v prac.seš., před slovíčkama.
3) Napište anglicky 10 vět o tom, co BYSTE v této mimořádné době MĚLI a NEMĚLI dělat. Jak se správně chovat. Pošlete mi vypracované do pátku 27.3. 24:00h na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Dostanete za to známku, takže to nehoďte do překladače, vymyslete sami.
Učte se na přijímačky, anglličtinu spolu pak rychle doženeme. Pokud máte nějaké dotazy, připomínky, reklamace, napište mi. Na filmy koukejte v angličtině. Jakmile si na to zvyknete, bude vám český dabing připadat.. weird :-)
HF

VkO (Pil):
- spustit si online učebnici (30 dní zdarma bez instalace prostřednictvím webového prohlížeče) ... www.ucebnice-online.cz
- nastudovat str. 48-49, Struktura NH (odpovídá tištěné učebnici), příjemné jsou odkazy na liště, pročtěte si, připomínají související učivo z jiných předmětů, pomocí kontrolních otázek si ověřím, zda jste si přečetli
- zkuste si testíky (ikona IC na liště) Výrobní a nevýrobní odvětví
- udělejte si výpisky do sešitu/ lišta: Vývoj ekonomiky v ČR po roce 1989, zaměřte se na pojmy privatizace, restituce, liberalizace, globalizace
- test Pan Hanák, paní docentka Horáková
- tajenka Odvětví a sektory,
- test Struktura NH
------------------------------
- nastudovat str. 50 – 51, Ukazatelé NH
lišta: Hospodářská úroveň států, vypiš do sešitu, co to je HDP/ jak dělíme státy podle hospodářské úrovně (vyjádřené hodnotou HDP)
- vypiš z učebnice, co je šedá ekonomika, co je důvodem jejího růstu (pomůže lišta)
- vypiš co je černá ekonomika
- pochopení si ověř testem Šedá a černá ekonomika
- test Do HDP které země se výrobek započítá?
- vypiš z učebnice, co je to HNP
- zapiš si: Nezaměstnanost je stav, kdy dochází k nerovnováze na trhu práce, poptávka po pracovních místech je vyšší než nabídka práce.
- vypiš z učebnice typy nezaměstnanosti
- zkus si test Nezaměstnanost
- vypiš, co je míra nezaměstnanosti
- test Míra nezaměstnanosti
Mějte se hezky a odolejte nákaze!!! S online učebnicí je učení zábava
NOVÉ - 23.3. – 27.3. 2020:
- spustit si online učebnici ...návod je zde 
- dočíst si kapitolu Ukazatelé NH (str. 52 - 53)
- udělat si výpisky: inflace, obchodní bilance
- mrkněte na lištu vpravo: Mezinárodní obchod, Hyperinflace Německa, Dumping,
Zajímavost pro ekonomy 5 + 6 (deflace)
- vypiš si, co znamenají podtržené výrazy
- zkus si testy IC (HDP, nezaměstnanost, inflace/ Mezinárodní obchod/ Vývoz a dovoz/ Ukazatelé národního hospodářství)

Nj konverzace (André):
Vyberte si město v Německu (ale ne Berlín, Hamburk a Mníchov), najděte následující informace:
- Poloha, počet obyvatel, základní informace
- jakákoli zajímavost, vážící se k danému místu (př. kultura, sport, kuriozita)
- počasí
- spoj z Litoměřic vlakem
- typické jídlo
Vytvořte prezentaci a zformulujte informace svými slovy v německém jazyce.
Zkuste používat jen německé webové stránky, žádný google překladač!
Prezentace posílejte na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Přírodopis (Schu):
Datum   Téma   Učebnice str.   Dohledat na netu a dopsat
11.3-13.3.2020   Vznik a vývoj života,prekambrium, prvohory   Str.51-54   Prohlédnout obrázky,
16.3.-20.3.2020   Druhohory, třetihory   Str.55-58   Prohlédnout obrázky
23.3.-27.3.2020   čtvrtohory   Str. 58-59   Prohlédnout obrázky
+ referáty – odevzdávají po návratu do školy neprodleně (viz seznam žáků a rozdělení ve třídě)

Chemie (Schu):
Datum   Téma   Učebnice str.   Dohledat na netu a dopsat
11.3-13.3.2020   Biochemie - Cukry   Str.62-63 + fotosyntéza
16.3.-20.3.2020   Tuky   Str. 64-65
23.3.-27.3.2020   Bílkoviny   Str. 66-67

Matematika (Kodešová):
Vážení rodiče,
V týdnu od 9.3. do 20. 3. jsem v matematice plánovala upevnit probrané učivo
geometrie v prostoru – kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule. Dále učivo podobnost.
Tato témata budou převážně součástí 3. čtvrtletní práce.
Dále jsem v daném termínu plánovala opakovat učivo 6.,7.,8.,9. ročníku prostřednictvím sešitu Testy z matematiky.
Žáci si vypracují Didaktický test číslo 10.
Dále řeší v daném sešitě konstrukční úlohy, pravoúhlý trojúhelník a tělesa.
Intenzitu práce žáků v devátém ročníku ponechávám na nich samých.
Žáci, kteří se připravují k jednotným přijímacím testům doporučuji prohlédnout webové stránky www.cermat.cz
Kde naleznete vše o organizaci testů, termínech, ale i testy samotné.
 S pozdravem Mgr. Hana Kodešová
NOVÉ - nové materiály k učivu jsou zde

Fyzika (Kodešová):
OPAKOVÁNÍ
Ve dnech 9.3. – 20.3. žáci opakují učivo o vedení elektrického proudu v látkách.
NOVÉ
Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Učebnice 60 - 70
Mgr. Hana Kodešová

Zeměpis (Balcarová):
9.roč. učebnice Stupeň rozvoje států světa str.72 - 73
Mezinárodní politické organizace str.74 - 75
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace8.php
1) opakovat na politické mapě světa jednotné státy, složené, monarchie, závislá území.
2) udělat prezentaci ( všichni) : Mezinárodní politické organizace a seskupení
NOVÉ - do 7.4.
Žáci, kteří nemají možnost internetu: 9.roč. Pracovní sešit další 2 listy.
Zeměpis pro všechny : jak si nejlépe učivo zapamatovat https://www.youtube.com/watch?v=2_NRMf_tJNY
9.roč. Svět Co znát ze zeměpisu pokud se hlásíte na gymnázium
http://data.2zsnapajedla.cz/testy/vstupnitest/gymplvstupni.htm
YOU TUBE Byla jednou jedna planeta (k našemu učivu) 01,02,03,04 dobrovolně
Srdečné pozdravy Vám všem milí žáci, ať všechno zvládnete bez stresu a dobré náladě. VB

NJ 1 (Železná):
Slovní zásoba 12. lekce PS 51 vše
PS 46/ 5 a,b
PS 46/ 7 trotzdem-přesto/ deshalb-proto
Učebnice 43/ 4 písemně do školního sešitu
43/ 3c vybrat si 2 časové údaje a ke každému napsat 5 vět - jaké bylo počasí
( Minulý čas!)
44/ 5 do školního sešitu
Budu vše známkovat!
NOVÉ - Zkontrolujte si řešení cvičení v PS:
46/5a Der Professor sagt, dass
1. es in Zukunft viele Probleme gibt.
2. bald nur Orte über 1500m genug Schnee haben.
3. wir weniger in Urlaub fliegen sollen.
4. wir weniger elektrische Geräte benutzen sollen.
5. Skifahren bald in den Alpen nicht mehr möglich ist.
6. die Alpen am Ende des 21. Jahrhunderts fast eisfrei sind.
7. wir weniger Auto fahren sollen.
B). 1. Vor 20 Jahren/ in 20 Jahren 2. Vor 3 Monaten/in 9 Monaten
3. vor 3 Tagen/ in 3 Wochen 4. letzte Woche 5. morgen 6. nächsten Sonntag 7. Gestern
47/7 1. deshalb 2. trotzdem/ deshalb 3. deshalb/ trotzdem 4. deshalb/ trotzdem
Již vypracovaná cvičení ve školním sešitě mi, prosím, pošlete do 27. 3. 12:00 hodin na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Vše ohodnotím.
Jedná se o cvičení: 43/4, 43/3c ) vybrat 2 časové údaje a ke každému napsat 5 vět- Jaké bylo počasí? 44/5a
Příští týden pošlu několik dalších cvičení, ale nyní se hlavně věnujte přípravě na přijímací zkoušky.

Nj 2 (Dycková):
Milí žáci, posílám Vám úkoly z němčiny po dobu mimořádného volna.
1) Máte u sebe pracovní list (Komparation der Adjektive). Kdo ho u sebe nemá, protože v úterý 10. 3. 2020 nebyl ve škole, je možné ho najít na webových stránkách školy v sekci: Ke stažení - Pro žáky – UČIVO koronavirus).
1. úkol: Doplňte do vět als / wie na základě vysvětlené gramatiky ve škol. sešitě z 9. 3. 2020.
2. úkol: Tvořte 2. stupeň přídavných jmen do vět.
2) PS: str. 26 / cv. 1, 2, 3, 4
3) PS: str. 23/ cv. 8, 9 (co k sobě patří), 10 (porovnávej věk, výšku, hmotnost, atd. mezi jednotlivými dětmi)
4) malý papírek (kopie) – procvičování skloňování osobních zájmen:
- kdo u sebe papírek nemá (jen ti žáci, kteří v úterý chyběli), má celé cvičení hned zde:
Ergänze er/sie/es/ihn:
a) Herr Schwarz – Wie findest du _______? b) Der Füller – Ich sehe _______ nicht. c) Die CD – Ich brauche ______ nicht. d) Der CD-Player – Ich möchte ______ kaufen. e) das Haus – Ich möchte ______ kaufen. f) die Kinder – Wir möchten _______ sehen. g) der Zirkel – Er möchte ________ haben. h) die Banane – Wir möchten _______ essen. i) der Taschenrechner – Ich möchte ______ kaufen. j) das Fahrrad – Karin möchte ______ zum Geburtstag bekommen.
5) procvičovat si a učit se slovíčka ze slovníčku a pracovního sešitu (str. 27 celá)
Zdraví L. Dycková
Viel Glück und Gesundheit :o)

Aj konverzace (Nik):
Students to complete the activity of designing their own hero.
Příloha je zde

8.B

!!! Od pondělí 30.3. spouštíme vzdálenou výuku přes ŠKOLA V PYŽAMU. Veškeré úkoly, zprávy, online výuka budou probíhat tam (ne zde na webových stránkách školy). Aby se mohl žák/rodič připojit, pošlete e-mailovou adresu žáka/rodiče třídnímu učiteli. Následně obdržíte odkaz do třídy. !!!
Dějepis
opakovat:
francouzská revoluce, napoleonská éra, české národní obrození
vypsat – strana 122 – 129

MATEMATIKA (Bau):
Pracovní sešit: str. 78/cv. 10-12
Str. 90-91/cv. 1-17

Chemie (Schu):
Datum   Téma   Učebnice str.   Procvičit
11.3-13.3.2020   Zápis a vyčíslování chemické rovnice   Str 56-57   Máme začato, částečně procvičeno, dotrénovat zde:
http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce7.html
16.3.-20.3.2020   Typy chem. Reakcí   Průběh CHR Výpisek z www
Str.74-75 http://www.zschemie.euweb.cz/reakce/reakce8.html
23.3.-27.3.2020 Látkové množství Str.72-73 + osvěžit si pojmy stechiometrický koeficient
NOVÉ - pracovní listy na chemii jsou zde

NJ (PRIMA A1, 2. díl) / Frü:
Učebnice str. 57 – 60
- přečti si texty, vypiš si slovní zásobu a nauč se ji
- minulý čas – projdi si cvičení na kopiích s Perfektem, nauč se pravidla a tvary zpaměti
Pracovní sešit str. 56/1; 57/3 – napiš do školního sešitu; 58/5; 59/6, 7, 8

 Fyzika (Kodešová):
Vážení rodiče,
Žáci mají probrané učivo elektrostatiky , jsou připraveni na písemku.
OPAKOVÁNÍ
V týdnu od 9.3. do 20. 3. žáci opakují elektrostatiku, učivo mají zapsané v sešitech nebo jej naleznou v učebnici na straně 98 – 117.
V rámci opakování žáci vypracují do sešitu fy otázky a úlohy z učebnice na str. 116,117.
NOVÉ UČIVO
Elektrický proud - úvod. Žáci si prostudují v učebnici str. 118 – 124.
 S pozdravem Mgr. Hana Kodešová

Zeměpis (Balcarová):
8.roč. učebnice Plzeňský kraj str.79 - 80
Karlovarský kraj str. 81 - 82
Ústecký kraj str. 83 - 85
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace9.php
1) pracovní sešit str. 40 - 48
2) udělat prezentaci : Ústecký kraj - všichni
NOVÉ - do 7.4.
Žáci, kteří nemají možnost internetu: 8. roč. ČR : učebnice Karlovarský kraj, Ústecký kraj, pracovní sešit.
Zeměpis pro všechny: jak si nejlépe učivo zapamatovat https://www.youtube.com/watch?v=2_NRMf_tJNY
Srdečné pozdravy Vám všem milí žáci, ať všechno zvládnete bez stresu a dobré náladě. VB

Český jazyk (Peterková):
- průběžně lze procvičovat různé pravopisné jevy na https://www.umimecesky.cz/
nebo v učebnici str.35 - 49
Mluvnice – procvičovat významové poměry mezi několikanásobnými větnými členy
- informační tabulka s příklady je v učebnici str. 72 +
- PS – str. 38- 39 cv. 1 , str. 39, cv. 2 ( př. Vypisujeme soutěž tělesné zdatnosti a obratnosti.)
- procvičování určování druhů vedl. vět ( následující 6. sadu souvětí si můžete vytisknout nebo ručně přepsat do školního sešitu:
(6) 1. Když jsem postavil sněhuláka, začala obleva.
2. Překvapilo mě, jak rychle zapomněl.
3. Všiml si Marty, jak se dívá z okna.
4. Šicí stroj musíme čistit, aby byl funkční.
5. Řeka byla, jako by ji nabarvil.
6. Mlčím, i když tiše nechápu.
7. Jezte, co hrdlo ráčí.
8. Když se zatopí, je tu dokonce teplo.
9. Ještě jsem nepotkala takového chlapce, aby se mi beze zbytku líbil.
10. Zavolej, protože jinak nepřijdu.
Literatura – využijte čas pro domácí četbu a její záznam do Dílny čtení, vypracujte následující pracovní list – buď jej můžete vytisknout, nebo odpovědi pište do literárního sešitu
1. Přečtěte si pozorně následující ukázku
Dívka, s níž jsem tehdy chodil, byla velice poeticky založená, milovala verše, peřeje, parková zákoutí a van Gogha, zvláště jeho slunečnice. Den před jejími osmnáctými narozeninami jsem dostal vynikající nápad. Měl jsem doma reprodukci slunečnic, co kdybych podle nich zhotovil opravdovou olejovou kopii?
Neváhal jsem, napjal plátno a dal se do díla. Protože mi nezbývalo mnoho času, rozhodl jsem se neztrácet čas náčrtky ani kresbou, začal jsem rovnou slunečnicovým květem. Postupoval jsem dolů směrem k váze. Než jsem začal, nic mi nepřipadalo snadnější než napodobit rázné a rozmáchlé tahy Goghova štětce – kupodivu se však moje slunečnice nechtěla podobat té reprodukované, váza se dokonce odmítala vejít do prostoru, který na obraze zbýval. Chvíli před půlnocí nahlédl do kuchyně, kterou jsem proměnil ve svůj ateliér, můj bratr. Byl o sedm let mladší a jako budoucí exaktní vědec pohrdal uměními. Když viděl moje zoufalé úsilí vecpat vázu na plochu, kde pro ni nezbývalo místo, odstrčil mě od plátna, narýsoval na plátno i na reprodukci čtvercovou síť a pak její políčka zcela mechanicky přemalovával příslušnými barvami a tvary.
Příštího dne jsem daroval své dívce kopii slunečnic s sklidil jsem pochvalu, která mi nenáležela. Tato příhoda mě zdrtila. Najednou jsem si uvědomil, že malířství nenabízí dost prostoru, dost pohybu. Nedovedl jsem přesně pojmenovat, co jsem postrádal – snad to byl příběh. Krabici s barvami jsem uložil ve sklepě a až do letošního jara jsem nenamaloval ani obrázek.
2. Po přečtení označte správnou odpověď
1. Dívka milovala a). Filu b). Warhola c). van Gogha.
2. Na obraze byly a). slunečnice b). kopretiny c). tulipány.
3. Hrdinův bratr byl a). stejně starý jako on
b). o sedm let starší
c). o sedm let mladší.
4. Hrdina maloval svůj obraz a). v ateliéru b). ve sklepě c). v kuchyni.
5. Dívka, kterou miloval, slavila narozeniny a)18. b). 19. c). 20.?
6. Hrdinův bratr byl budoucí a) lékař b) malíř c). vědec.
7. Obraz dokončil a). hrdina b). jeho bratr c). jeho otec.
8. Obraz se dívce a). líbil b). nelíbil c). nevíme.
9. Hrdina měl barvy schované a). v pokoji b) v komoře c). ve sklepě.
10. Hrdina měl z malování obrazu a). dobrý pocit b). špatný pocit c). nevíme.
NOVÉ -
Milá 8.b, čas plyne a my se posuneme dále. Nejprve vás požádám, abyste mi poslali určování druhů vedlejších vět a odpovědi k literární ukázce na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. (můžete ofotit, či zvolit pode sebe způsob transportu) do čtvrtka 26.3., na tento mail samozřejmě můžete posílat dotazy apod. ...pokračování zde

 VkO (Peterková):
Zapište odpovědi do sešitu VkO, nebo, máte-li možnost, testy vytiskněte, vyplňte a vložte do sešitu
Finanční gramotnost
I. Bezhotovostní placení
1.Doplň věty :
Nástroji úhradové formy placení jsou různé druhy ______________________ k úhradě. Dává je _________________________ účtu své bance a požaduje po ní, aby provedla určitou platbu z jeho _______________ na účet dodavatele.
2. Bezhotovostní peníze máš uložené :
A. v peněžence B. v bankovním sejfu C. na bankovním účtu D. nikde,neexistují
3. Výši mých peněz na účtu :
A. ovlivňuje, jak ovládám přímé bankovnictví C. ovlivňují mé vklady, výběry, převody mezi účty
B. ovlivňují bankéři a makléři D. ovlivňují převody mezi účty,vklady, výběry a také
bankovní poplatky a úroky
4. Za využívané služby bankám :
A. odevzdávám poštovní poukázky C. vystavujeme výpis z účtu
B. platíme, ale můžeme požádat o prominutí plateb D. platíme poplatky
5. Na výpisu z účtu nenajdeš :
A. jméno vlastníka účtu, číslo účtu, historii platebních operací C. název banky, typ účtu, kolik peněz zbývá
B. zůstatek peněz a investice své banky D. číslo účtu, počáteční zůstatek, příchozí a odchozí platby
6. Pro každodenní placení je vhodný :
A.spořící účet B. účet stavebního spoření C. běžný účet D. termínovaný účet
7. Které tvrzení je nepravdivé :
A. trvalý příkaz k úhradě se provádí opakovaně B. příkaz k úhradě slouží jen pro jednu platbu
C. svolením k inkasu si odebereme peníze z účtu dlužníka D. inkasem můžeme platit třeba SIPO
8. Prostřednictvím inkasa budeš platit za :
A. měsíční telefonní poplatky B. obědy ve školní jídelně
C. měsíční provoz automobilu D. zálohy na vyúčtování elektřiny
 
II. Hotovostní placení
1. Hotovostní peníze jsou : A. mince z drahého kovu B. mince C.bankovky D. mince a bankovky
2. Peníze do oběhu vydává : A. stát B. prasátko C. Česká národní banka D. Česká mincovna
3. Kdo především používá hotovostní placení : A. podnikatelé B. učitelé C. občané D. Banky
4. Co je poplatek :
A. peníze, které platím za služby bynk nebo pošt B. jeden z druhů hotovostního placení
C. doklad sloužící k reklamaci koupeného zboží D. typ poštovní poukázk
5. Co je to kód banky :
A. heslo umožňující prohlížet tajné informace bank C. identifikační číslo banky
B. číslo, které poskytuje informaci o druhu a účelu platby D. zbytečná náležitost dokladů
6. Co znamená zkratka SIPO :
A. super inkaso podle obchodníků C. snadný import peněz odborníkům
B. sociální integrace přívětivých občanů D. soustředěné inkaso plateb obyvatelstva
7. Kdy budeš možná potřebovat výběrní lístek :
A. k výběru zboží v supermarketu C. při výběru hotovosti z účtu
B. budu chtít vložit peníze na účet D. při čekání ve frontě – ukazuje mé pořadí

AJ MAT (Štěrbová):
Uč: vše do str. 29
str. 24 - článek - přečíst, přeložit, doplnit chybějící slova do textu

Revision 1
1. some/any
2. do šk. seš. napiš, co dělají/nedělají na obr. podle př.
3. přečíst, přeložit text, doplnit chybějící slova, odpovědět do šk. seš. na otázky z cv. 4
5. přečíst text, přeložit, vytvořit otázky, napsat rozhovor s Pilar
6. vyplnit křížovku
PS: vše do str. 25
ostatní materiály jsou zde - procvičování this, that, these, those
texty - přečíst, přeložit + cvičení do šk. seš.
Aj konverzace (Nik):
JAZYK - Students read the short story about going to the doctor and answer the questions about the text.

MAT - Students look at the superheroes and complete to form about their superpowers.
Příloha je zde
Přírodopis (Štěrbová):
podrobné informace naleznete v e-mailu od p.uč.Štěrbové -
- dýchací soustava (uč. str. 41 - 44 + obr. jsou zde)
- trávicí soustava (uč. str. 45 - 48 + obr. jsou zde)

Facebook - školní profil Youtube - školní kanál RSS kanál - novinky

Kontakt

Základní škola Litoměřice
U Stadionu 4
41201 Litoměřice

 

tel. (škola): 416 574 920-1
tel. (ŠD): 416 574 926
fax: 416 574 943
reditel@ustadionu.cz
Datová schránka: my7dk7a

 

IČO: 46773401 příspěvková organizace
zřizovatel: Město Litoměřice


Odkaz na mapu

Žákovské konto - vstup

akce e-penezenka

ePeněženka

Pokud máte problémy s načítáním žákovského konta z ePeněženky – návod ZDE

Partnership

Naše škola spolupracuje s několika zahraničními školami.

partnerská škola Heinrich Nonbibra Schule 
partnerská škola Schule Alpnach 
partnerská škola Barchando

Vítejte ... Welcome ... Willkommen

  • Jsme základní školou nabízející výuku anglického a německého jazyka rodilým mluvčím již od 1.třídy
  • Žáci školy každoročně absolvují výměnné pobyty u našich partnerských škol
  • Žákům 6.tříd nabízíme rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů
  • V mezinárodním průzkumu úrovně vzdělávání TIMSS jsme se mezi školami ČR umístili na 4.místě
  • Zapojujeme se do projektů financovaných z EU (Erasmus+, ...)
  • Vzděláváme i mimořádně nadané žáky ve spolupráci s PPP
  • Žákům s diagnostikovanými poruchami (dyslexie, dysgrafie, vady řeči ...) pomůže dyslekticko-ambulantní poradna a logopedická péče při naší škole
  • Žáci se mohou realizovat v široké nabídce zájmových útvarů

Kde nás najdete - mapa

Copyright © 2025 Základní škola U Stadionu 4 v Litoměřicíh. Všechna práva vyhrazena.