6.C
!!! Od pondělí 30.3. spouštíme vzdálenou výuku přes ŠKOLA V PYŽAMU. Veškeré úkoly, zprávy, online výuka budou probíhat tam (ne zde na webových stránkách školy). Aby se mohl žák/rodič připojit, pošlete e-mailovou adresu žáka/rodiče třídnímu učiteli. Následně obdržíte odkaz do třídy. !!!
Dějepis
opakovat Indii a Čínu
opakovat Indii a Čínu
NOVÉ -
Milí žáci, posílám vám zápisy nové látky (zde a zde), které si zapište do sešitu a dále otázky k opakování (zde).
Odpovědi mi, prosím, zašlete na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Odpovědi mi, prosím, zašlete na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Matematika (Maz):
Opakování: prvočísla, dělitele, násobky, největší společný dělitel, nejmenší společný násobek,
rozklad čísla na součin prvočísel, osová souměrnost, středová souměrnost
(uč.č.2 str.66-97, uč.č.3 str.28-39, příp.sbírka str.118-138, 150-158)
- Samostudium: trojúhelník (uč.č.3 str.40-49)
rozklad čísla na součin prvočísel, osová souměrnost, středová souměrnost
(uč.č.2 str.66-97, uč.č.3 str.28-39, příp.sbírka str.118-138, 150-158)
- Samostudium: trojúhelník (uč.č.3 str.40-49)
NOVÉ - V týdnu 16. – 20.3. bychom ještě opakovali hlavně osovou a středovou souměrnost, přikládám tedy odkazy na videa k zopakování.
Osová souměrnost:
https://www.youtube.com/watch?v=O9iV0s6t9M0
https://www.youtube.com/watch?v=GKznEovoG_s
https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
https://www.youtube.com/watch?v=KjIyeVnJfXw
Středová souměrnost:
https://www.youtube.com/watch?v=RPApifBcZdI
https://www.youtube.com/watch?v=4Fhhw6MNaFo
https://www.youtube.com/watch?v=ziX0ZBN9fJU
Osová souměrnost:
https://www.youtube.com/watch?v=O9iV0s6t9M0
https://www.youtube.com/watch?v=GKznEovoG_s
https://www.youtube.com/watch?v=_3lqXUxq-jE
https://www.youtube.com/watch?v=KjIyeVnJfXw
Středová souměrnost:
https://www.youtube.com/watch?v=RPApifBcZdI
https://www.youtube.com/watch?v=4Fhhw6MNaFo
https://www.youtube.com/watch?v=ziX0ZBN9fJU
- Samostudium: trojúhelník (uč.č.3 str.40-49) – vše jsme probírali, měli by jste znát. V týdnu 23. – 27.3.
výšky trojúhelníku (uč.č.3 str.50-53, sbírka str.164-166). V týdnu 30.3.-3.4.
Pomohou videa:
výšky trojúhelníku (uč.č.3 str.50-53, sbírka str.164-166). V týdnu 30.3.-3.4.
Pomohou videa:
https://www.youtube.com/watch?v=YOpMLHzq26I
https://matikaj.webnode.cz/news/vysky-trojuhelniku/
https://www.youtube.com/watch?v=PjpdoubKXdc
https://www.youtube.com/watch?v=TX-32AymPIM
Pokud by jste měli s některým z témat problém, napište mi na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Přeji pevné zdraví. JM
https://matikaj.webnode.cz/news/vysky-trojuhelniku/
https://www.youtube.com/watch?v=PjpdoubKXdc
https://www.youtube.com/watch?v=TX-32AymPIM
Pokud by jste měli s některým z témat problém, napište mi na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Přeji pevné zdraví. JM
NOVÉ 2 -
6.-8.4. Těžnice a těžiště trojúhelníku (uč.č.3 str.53-56)
Těžnice je spojnice vrcholu trojúhelníku a středu protější strany (tj. např. v trojúhelníku ABC spojuji vrchol A se středem strany a, vrchol B se středem strany b, vrchol C se středem strany c. Střed strany rýsujeme kružítkem, jde o stejný postup jako při rýsování středu úsečky.
https://www.youtube.com/watch?v=srM7-LcKIwI
14.-17.4. Osy stran trojúhelníku, kružnice opsaná (uč.č.3 str.56-58)
https://www.youtube.com/watch?v=sjmzxw8lAzE
20.-24.4. Osy úhlů trojúhelníku, kružnice vepsaná (uč.č.3 str.59-60)
https://www.youtube.com/watch?v=Bf9C8iHhL1c
27.-30.4. Opakování: výšky, těžnice, těžiště, kružnice opsaná a vepsaná (uč.č.3 str.61-65, sbírka
str.166-175)
Zkoušejte rýsovat výšky, těžnice, kružnice opsané i vepsané do různých typů trojúhelníků (rovnostranný, rovnoramenný, různostranný, ostroúhlý, tupoúhlý, pravoúhlý).
Narýsujte si rovnostranný trojúhelník s délkou strany 10cm, narýsujte jeho výšky, těžnice, osy stran a osy úhlů. Co jste zjistili?
Kde leží střed kružnice opsané pravoúhlému trojúhelníku?
Těžnice je spojnice vrcholu trojúhelníku a středu protější strany (tj. např. v trojúhelníku ABC spojuji vrchol A se středem strany a, vrchol B se středem strany b, vrchol C se středem strany c. Střed strany rýsujeme kružítkem, jde o stejný postup jako při rýsování středu úsečky.
https://www.youtube.com/watch?v=srM7-LcKIwI
14.-17.4. Osy stran trojúhelníku, kružnice opsaná (uč.č.3 str.56-58)
https://www.youtube.com/watch?v=sjmzxw8lAzE
20.-24.4. Osy úhlů trojúhelníku, kružnice vepsaná (uč.č.3 str.59-60)
https://www.youtube.com/watch?v=Bf9C8iHhL1c
27.-30.4. Opakování: výšky, těžnice, těžiště, kružnice opsaná a vepsaná (uč.č.3 str.61-65, sbírka
str.166-175)
Zkoušejte rýsovat výšky, těžnice, kružnice opsané i vepsané do různých typů trojúhelníků (rovnostranný, rovnoramenný, různostranný, ostroúhlý, tupoúhlý, pravoúhlý).
Narýsujte si rovnostranný trojúhelník s délkou strany 10cm, narýsujte jeho výšky, těžnice, osy stran a osy úhlů. Co jste zjistili?
Kde leží střed kružnice opsané pravoúhlému trojúhelníku?
FYZIKA (Bau):
NOVÉ - pracovní listy na veličiny a jejich měření je zde
Přírodopis (Schu):
Datum Téma Učebnice str. Dohledat na netu a dopsat
11.3-13.3.2020 Ploštěnci 42-43 Měchožil zhoubný
16.3.-20.3.2020 Hlísti 44-45 Svalovec stočený, Vlasovec mízní
23.3.-27.3.2020 Měkkýši – plži,mlži, hlavonožci 45-52
+ nákres stavby těla škeble (49) Oliheň, kalmár, loděnka
6.B – ploštěnci komplet hotovi ze školy – pokračují „Hlísti“
+ 6.C test po návratu do školy – Ploštěnci
11.3-13.3.2020 Ploštěnci 42-43 Měchožil zhoubný
16.3.-20.3.2020 Hlísti 44-45 Svalovec stočený, Vlasovec mízní
23.3.-27.3.2020 Měkkýši – plži,mlži, hlavonožci 45-52
+ nákres stavby těla škeble (49) Oliheň, kalmár, loděnka
6.B – ploštěnci komplet hotovi ze školy – pokračují „Hlísti“
+ 6.C test po návratu do školy – Ploštěnci
NJ (PRIMA A1, 1. díl) /Frü:
Učebnice str. 23 – 27
- projdi si všechny texty
- Hausaufgabe: Mein Lieblingstier – dle cvičení 13 na str. 26 vypracuj popis svého oblíbeného
zvířete (alespoň 5 vět). Pokud máš nějaké domácí zvíře – napiš o něm – Mein Haustier (minimálně 5 vět).
- projdi si všechny texty
- Hausaufgabe: Mein Lieblingstier – dle cvičení 13 na str. 26 vypracuj popis svého oblíbeného
zvířete (alespoň 5 vět). Pokud máš nějaké domácí zvíře – napiš o něm – Mein Haustier (minimálně 5 vět).
Pracovní sešit str. 22 / 7, 8b – str. 24
- vypiš si do slovníku slovíčka – str. 27 a nauč se je
- zopakuj si názvy zvířat – viz kopie s obrázky
- zopakuj si časování sloves
- vypiš si do slovníku slovíčka – str. 27 a nauč se je
- zopakuj si názvy zvířat – viz kopie s obrázky
- zopakuj si časování sloves
Zeměpis (Balcarová):
6. roč. učebnice Savany str. 62 -63
Pouště str. 60-61
Subtropy str. 58-59
Stepi str. 56 -57
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace6.php
1) poznámky do sešitu z prezentací
2) zadané prezentace z přírodních krajin z hodiny
Pouště str. 60-61
Subtropy str. 58-59
Stepi str. 56 -57
http://www.jindrichpolak.wz.cz/skola_prezentace6.php
1) poznámky do sešitu z prezentací
2) zadané prezentace z přírodních krajin z hodiny
NOVÉ - do 7.4.
Žáci, kteří nemají možnost internetu: 6. roč. Učebnice - Savany, pouště, tvrdolisté lesy.
Zeměpis pro všechny : jak si nejlépe učivo zapamatovat https://www.youtube.com/watch?v=2_NRMf_tJNY
6. roč. Přírodní krajiny: Planeta Země https://www.youtube.com/watch?v=miR7ya847uY
savany https://www.youtube.com/watch?v=wO2_myD6Jbc
pouště https://www.youtube.com/watch?v=wyfuuXCg3Dw
středomoří https://www.youtube.com/watch?v=h6yDi2XUDeU
savany https://www.youtube.com/watch?v=wO2_myD6Jbc
pouště https://www.youtube.com/watch?v=wyfuuXCg3Dw
středomoří https://www.youtube.com/watch?v=h6yDi2XUDeU
Srdečné pozdravy Vám všem milí žáci, ať všechno zvládnete bez stresu a dobré náladě. VB
Aj 1 (Vránová):
- procvičovat slovní zásobu- viz slovníčky
- učebnice str.27-31+pracovní sešity do str.23 včetně (mít hotové i to, na co chyběli kvůli nemocem atd.)
- učebnice str.27-31+pracovní sešity do str.23 včetně (mít hotové i to, na co chyběli kvůli nemocem atd.)
NOVÉ - pracovní list je zde
Český jazyk (Přádová):
Milí šesťáci,
všechny vás srdečně zdravím alespoň takhle na dálku a k vaší velké radosti se i já připojuji k ostatním vyučujícím a „házím do placu“ nějaké ty úkoly :-)
Nic likvidačního nečekejte, myslím si, že vám postačí náš oblíbený pracovní sešit – PS :-)
Kdybyste si náhodou nevěděli rady, máte učebnici a svůj sešit, ve kterém byste to nejdůležitější měli mít.
Vy, co jste teď delší dobu chyběli, vybavuji si hlavně Hanku B. z béčka, ale určitě vás bylo víc, dopište si ty sešity! Budu to kontrolovat! Buď si je od někoho půjčte, nebo využijte ty vaše mobily a poproste někoho, ať vám to vyfotí a pošle. Nebo pokud máte založenou skupinu, nějaká dobrá duše by to třeba mohla sdílet ;-) Je to na vás, ale nějak to zvládnete, já vám věřím :-)
Kdybyste si náhodou nevěděli rady, máte učebnici a svůj sešit, ve kterém byste to nejdůležitější měli mít.
Vy, co jste teď delší dobu chyběli, vybavuji si hlavně Hanku B. z béčka, ale určitě vás bylo víc, dopište si ty sešity! Budu to kontrolovat! Buď si je od někoho půjčte, nebo využijte ty vaše mobily a poproste někoho, ať vám to vyfotí a pošle. Nebo pokud máte založenou skupinu, nějaká dobrá duše by to třeba mohla sdílet ;-) Je to na vás, ale nějak to zvládnete, já vám věřím :-)
K tomu PS: většina z vás to, co tu budu teď psát, máte, ale znovu to projeďte, zkontrolujte, popř. doplňte. Pokud se vám některá cvičení do PS nevejdou, pište je do ŠS.
Vždy si pozorně přečtěte zadání :-)
PS 27/1, 2
28/5, 6, 7 a, b, e, 8, 9
29/1, 2, 3a (tu jedničku máte určitě ve ŠS)
30/1, 2, 3a, b – koupat je přít., číst min. + 1 dole
31/3
32/2a, 3, 4a, b do ŠS
33/1, 2a
Vždy si pozorně přečtěte zadání :-)
PS 27/1, 2
28/5, 6, 7 a, b, e, 8, 9
29/1, 2, 3a (tu jedničku máte určitě ve ŠS)
30/1, 2, 3a, b – koupat je přít., číst min. + 1 dole
31/3
32/2a, 3, 4a, b do ŠS
33/1, 2a
Tohle už je nová látka, nicméně opakování z nižších ročníků, nic složitého, tak zkuste, ať se na to po návratu do školy můžeme vrhnout:
35/1a, 2 – stačí podtrhnout Po rovně, Př vlnovkou, 3a, 4
v uč. najdete pravidla psaní ve shodě Po a P5 na str. 69 v rámečku dole
36/5a, b 2, 3
37/5, 6
35/1a, 2 – stačí podtrhnout Po rovně, Př vlnovkou, 3a, 4
v uč. najdete pravidla psaní ve shodě Po a P5 na str. 69 v rámečku dole
36/5a, b 2, 3
37/5, 6
Co se týká literatury, tak připomínám povinnou četbu! Máte teď prostor, tak ho využijte!!!
Máte mít 5 pověstí od A. Jiráska, nebo 10 od někoho jiného. Myslím, že Jirásek to jistí a že víte, kde je máte hledat;-) Jen zdůrazňuji, že chci stručný děj – max. 10 vět a vypsat hlavní postavy. Tentokrát nebudu chtít hl. myšlenku, ale velmi stručnou charakteristiku těch hl. postav (př. - Libuše byla velmi moudrá žena a nebála se problémům postavit čelem.)
Máte mít 5 pověstí od A. Jiráska, nebo 10 od někoho jiného. Myslím, že Jirásek to jistí a že víte, kde je máte hledat;-) Jen zdůrazňuji, že chci stručný děj – max. 10 vět a vypsat hlavní postavy. Tentokrát nebudu chtít hl. myšlenku, ale velmi stručnou charakteristiku těch hl. postav (př. - Libuše byla velmi moudrá žena a nebála se problémům postavit čelem.)
A jako poslední věc zadávám básničku na 2. pololetí. Najdete ji v čítance na straně 142. Jmenuje se Hora Říp a je od Jaroslava Seiferta. Kdyby náhodou někdo neměl čítanku, tak zkuste internet, tam určitě bude ;-)
Tak vám přeju, ať jste hlavně zdrávi, nemocným, ať se uzdraví a budu se na vás těšit, až to šílenství pomine. Snad.. Jestli se ze mě teda taky nestane koronavýr :-D
S pozdravem Eva Přádová
VkO (Peterková):
Pokuste se najít odpovědi k tomuto testu o našem hlavním městě Praze – odpovědi, o jakou památku se jedná, zapište do sešitu VkO pod názvem Praha
Praha - památky
1. Nejhonosnější a nejkrásnější pražský kostel. Hlavními staviteli katedrály byli Matyáš
z Arrasu a Petr Parléř a také Josef Mocker a Kamil Hilbert. Jsou zde uloženy korunovační
klenoty. ________________________________
z Arrasu a Petr Parléř a také Josef Mocker a Kamil Hilbert. Jsou zde uloženy korunovační
klenoty. ________________________________
2. Tento kostel je památkou barokní architektury a nachází se na Malé Straně. _______________
3. Každý turista chce v Praze zhlédnout tuto památku, když je v provozu , proto je nejlepší ji navštívit v celou hodinu. ____________________________________
4. Moderní architektura v Praze je zastoupena touto stavbou, která znázorňuje taneční pár.
_______________________________________________________________________
5. Nejdůležitější budova na Václavském náměstí, která je postavena v novorenesančním stylu a stojí před ní socha svatého Václava. _______________________________________________________
_______________________________________________________________________
5. Nejdůležitější budova na Václavském náměstí, která je postavena v novorenesančním stylu a stojí před ní socha svatého Václava. _______________________________________________________
6. Tato stavba je rozhlednou a zároveň důležitým televizním vysílačem v Praze. ________________
7. Sídlo prezidenta a bývalých českých panovníků. _____________________________________
NOVÉ -
Milí šesťáci, budeme pokračovat ve VkO, snad vás zábavná forma bude bavit, pracujte na https://www.skolasnadhledem.cz/ , najděte si Občanskou výchovu nebo do vyhledávače zadejte Památky ČR (nabídne se vám přetahování) a pak Česká republika, Slovenská republika, Evropská unie (pexeso). Dále bych ráda, abyste mi na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. poslali svou práci o Praze podle svých možností (stačí čísla otázek a odpověď).
Nj 2 (Dycková):
Milí žáci, posílám Vám úkoly z němčiny po dobu mimořádného volna.
1) práce v PS: str. 26 (celá – kromě posledního cvičení, které je na poslech)
2) PS: str. 26 / cv. 1, 2, 3, 4
3) PS: str. 28 / cv. 4 (Phonetik) – ze slabik tvořte 9 slov
4) PS: str. 29 / cv. 1
5) PS: str. 30 / cv. 2, 3, 4, 5 + 31/1, 2
6) procvičovat si a učit se slovíčka ze slovníčku a pracovního sešitu (str. 27 celá)
7) kopie opakování (2 strany) – kopii je možné stáhnout na webových stránkách školy (sekce: Ke stažení - Pro rodiče – UČIVO koronavirus)
Zdraví L. Dycková
Viel Glück und Gesundheit :o)
1) práce v PS: str. 26 (celá – kromě posledního cvičení, které je na poslech)
2) PS: str. 26 / cv. 1, 2, 3, 4
3) PS: str. 28 / cv. 4 (Phonetik) – ze slabik tvořte 9 slov
4) PS: str. 29 / cv. 1
5) PS: str. 30 / cv. 2, 3, 4, 5 + 31/1, 2
6) procvičovat si a učit se slovíčka ze slovníčku a pracovního sešitu (str. 27 celá)
7) kopie opakování (2 strany) – kopii je možné stáhnout na webových stránkách školy (sekce: Ke stažení - Pro rodiče – UČIVO koronavirus)
Zdraví L. Dycková
Viel Glück und Gesundheit :o)
Anglický jazyk (Štěrbová - Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.):
kopie (mají u sebe) - materiály ke cvičením jsou zde
1. M&M - přečíst komiks, doplnit jména do vět
2. some/any - doplní dle pravidel ve šk. seš.
3. this, that, these, those - nová gramatika - this, that - j.č. podst. jm.
(ukazovacví zájmena) these, those . mn. č. podst. jm.
this, these - touch that, those - point (viz vysvětlení this, that, these, those 1)
4. some/any
5. Příběh o Williamovi - doplnit slověsa v závorkách do správného tvaru - přít. prostý/průběhový čas.
Př.: I play with him every day.
In this picture we are playing in the garden.
6. čtení a překlad - článek o upířích netopýrech, doplnit chybějící slova do textu
7. Podtrhni slovo, které sed liší výslovností samohlásky
Revision 1
1. some/any
2. do šk. seš. napiš, co dělají/nedělají na obr. podle př.
3. přečíst, přeložit text, doplnit chybějící slova, odpovědět do šk. seš. na otázky z cv. 4
5. přečíst text, přeložit, vytvořit otázky, napsat rozhovor s Pilar
6. vyplnit křížovku
1. M&M - přečíst komiks, doplnit jména do vět
2. some/any - doplní dle pravidel ve šk. seš.
3. this, that, these, those - nová gramatika - this, that - j.č. podst. jm.
(ukazovacví zájmena) these, those . mn. č. podst. jm.
this, these - touch that, those - point (viz vysvětlení this, that, these, those 1)
4. some/any
5. Příběh o Williamovi - doplnit slověsa v závorkách do správného tvaru - přít. prostý/průběhový čas.
Př.: I play with him every day.
In this picture we are playing in the garden.
6. čtení a překlad - článek o upířích netopýrech, doplnit chybějící slova do textu
7. Podtrhni slovo, které sed liší výslovností samohlásky
Revision 1
1. some/any
2. do šk. seš. napiš, co dělají/nedělají na obr. podle př.
3. přečíst, přeložit text, doplnit chybějící slova, odpovědět do šk. seš. na otázky z cv. 4
5. přečíst text, přeložit, vytvořit otázky, napsat rozhovor s Pilar
6. vyplnit křížovku
PS: vše do str. 21/4
ostatní materiály - procvičování this, that, these, those
Aj konverzace (Nik):
Complete the workshop about pronouns. I You He She etc.
Příloha je zde
TV -
Tělocvik v obyváku :
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlUxHQ3hcPP_k3hw3mk36UuU4LGn9XjWm
https://www.youtube.com/watch?v=Nhm4bGGzfp8
https://www.youtube.com/watch?v=Y87zlIg3aJk
https://www.youtube.com/watch?v=W43IZ-U5brA
https://www.youtube.com/watch?v=gD1eWf-ktBs
https://www.youtube.com/watch?v=jgAoqt3Q8jQ
https://www.youtube.com/watch?v=5H1n1DJB0wM
https://www.youtube.com/playlist?list=PLlUxHQ3hcPP_k3hw3mk36UuU4LGn9XjWm
https://www.youtube.com/watch?v=Nhm4bGGzfp8
https://www.youtube.com/watch?v=Y87zlIg3aJk
https://www.youtube.com/watch?v=W43IZ-U5brA
https://www.youtube.com/watch?v=gD1eWf-ktBs
https://www.youtube.com/watch?v=jgAoqt3Q8jQ
https://www.youtube.com/watch?v=5H1n1DJB0wM