Projekt Co dělá můj tatínek (2.B)

Chozením do školy se připravujeme na to, co budeme dělat, až budeme dospělí. Jaké bude naše povolání? Určitě nás ovlivní naši rodiče. V tomto projektu jsme se proto zaměřili na naše tatínky.

Doma jsme s nimi udělali rozhovor. Zjišťovali jsme, proč si vybrali své povolání, co se jim na něm líbí, co nelíbí a zda by chtěli, abychom ho dělali také. Většina tatínků by si přála, abychom si vybrali povolání jiné.
Do školy nám o svém povolání přišel vyprávět tatínek Aničky, který je příslušníkem vězeňské služby. O jeho práci jsme skoro nic nevěděli, a proto bylo jeho vyprávění, doplněné fotografiemi a ukázkami vybavení, velice zajímavé. Sehráli jsme i několik scének. Nejzajímavější byla hra na soud, kterému předsedal soudce Dan. Odsouzeného Vojtu, i přes snahu jeho obhájkyně Marušky, odsoudil za jeho skutky na doživotí. Mohli jsme si sami vyzkoušet třeba pouta nebo neprůstřelnou vestu. V závěru jsme ještě za správné odpovědi na soutěžní otázky dostali odměny. Protože se návštěva Aniččina tatínka protáhla, náš projekt dokončíme jindy. Budeme ještě každý kreslit svého tatínka. A jestli budete chtít vědět, jaké povolání jsme si vybrali my, můžete se na naše hotové projekty přijít podívat do naší třídy.